فاز سوم شهر هوشمند موبومی ، بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) برای اولین بار در کشور

img
img
img
img
shape
shape

فاز سوم شهر هوشمند موبومی ، بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) برای اولین بار در کشور

بازاریابی مستقیم (به انگلیسی: Direct Marketing) یکی از انواع بازاریابی است که در آن، فرایندهای مربوط به بازاریابی و ارتباط با مشتریان، به جای اینکه به صورت انبوه انجام شود، صرفاً برای مشتریان بالقوه یا بالفعل که هویت و تعداد و مشخصات آنها تا حد زیادی مشخص است، طراحی و اجرا می‌شود.

موارد زیر به عنوان مثالهای بازاریابی مستقیم محسوب می‌شوند:

وقتی شما از ایمیل مارکتینگ برای تماس با دانشجویان و معرفی یک کتاب مرجع دانشگاهی که به تازگی منتشر شده استفاده می‌کنید.
وقتی به عنوان فروش تلفنی، با تمام کسانی که خودرو تازه خریده‌اند تماس می‌‌گیرید و می‌کوشید به آنها کپسول آتش نشانی بفروشید.
وقتی با تمام کسانی که در یک همایش آموزشی شرکت کرده‌اند تماس می‌گیرید و نظر آنها را در مورد همایش جویا می‌شوید.
وقتی کاتالوگ یا بروشور محصول جدید خود را برای همه‌ی مشتریان قبلی می‌فرستید.
وقتی برای تمام کسانی که در حوالی رستوران شما هستند، پیامک می‌فرستید و آنها را به افتتاح رستوران دعوت می‌کنید.
وقتی کمپین تبلیغاتی معرفی یک هتل جدید در شیراز را صرفاً برای مسافرانی که در فرودگاه شیراز پیاده می‌شوند طراحی و اجرا می‌کنید.

 

تعریف فروش چیست؟

فروش عبارت است از فعالیتی که در طی آن مالکیت محصول از تولید‌کننده به توزیع‌کننده، از توزیع‌کننده به عمده‌فروش، از عمده‌فروش به خرده‌فروش و از خرده‌فروش به مصرف‌کننده‌ی نهایی منتقل می‌شود و در ازای آن پول یا هر چیز باارزش دیگری پرداخت می‌شود و هدفِ آن افزایش درآمد است.

 

بازاریابی چیست؟

بازاریابی نگاهی از بیرون به درون دارد. بازاریابی قبل از اینکه محصولی تولید شود شروع می‌شود. در بازاریابی ابتدا به سراغ مشتری می‌رویم. با تحقیقات بازاریابی نیازها و خواسته های وی را کشف می‌کنیم و سپس محصولی را ارائه می‌دهیم که بهتر از محصولات موجود نیازها و خواسته های وی را برآورده می‌سازد. این مفهوم با یک بازار کاملاً تعریف شده آغاز می‌شود و روی نیازهای مشتریان تاکید دارد و با تأمین رضایت مشتریان سود می‌آفریند.

فعالیت بازاریابی پیش‌تر از آنکه سازمان کالایی تولید کرده باشد، آغاز می‌شود. فروش پس از تولید و عرضه کالا پا به میدان می‌گذارد. لویت در تفاوت بین بازاریابی و فروش می‌گوید: فروش عبارت است از پیدا کردن مشتری برای محصولاتی که در اختیار دارید و بازاریابی یعنی حصول اطمینان از اینکه شما اقلام مورد نیاز مشتری را در اختیار دارید

در نتیجه بازاریابی توجه به نیاز مشتری قبل از تولید و عرضه است و فروش نقش مهمی در افزایش سود و رضایتمندی مشتریان دارد. خریداران با وجود کالاهای متنوع ترجیح می‌دهند کالایی را خریداری نمایند که خواسته آنان را کاملاً برآورده سازد، هدف بازاریابی نیز افزایش سود می‌باشد ولی راه رسیدن به فروش بیشتر تمرکز روی خواسته های مصرف‌کنندگان می‌باشد و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا باید کالایی را تولید و عرضه نمایند که مزیت رقابتی نسبت به رقبا دارد و خواسته های مشتریان را پوشش می‌دهد پس تمرکز روی بازاریابی منجر به فروش بیشتر و در نتیجه افزایش سود خواهد شد.

 

چرا موبومی بازاریابی مستقیم را به جای فروش مستقیم انتخاب کرده است؟

موبومی در فاز سوم خود ، به چند دلیل ، بازاریابی مستقیم را برگزیده است که دلایل آن به شرح ذیل می باشد:

- هدف موبومی صرفا فروش و ایجاد درآمد نیست.

- هدف موبومی شناخت نیازهای شهروندان و ارائه خدمات متناسب با نیاز آن هاست (تعریف بازاریابی)

- موبومی با امکاناتی که در اختیار شهروندانش می گذارد ، راهکارهای اطلاع رسانی و شناخت نیاز شهروندان را برای آن ها فراهم می نماید که این مورد می تواند موجب توسعه خدمات و راحتی بیشتر شهروندان شود

از این رو ، موبومی با افتخار ، بازاریابی مستقیم را در شهر هوشمند خود انتخاب نموده است و اعلام می نماید :

 

  موبومی ، اولین سامانه هوشمند بازاریابی مستقیم در کشور می باشد  

 

در اولین گام از فاز سوم ، بسته شهروندی در پرتال هوشمند شهروندان قرار گرفته است که مبلغ بازاریابی مستقیم آن ، 150.000 تومان می باشد. این بدان معناست که هر شهروند که از طریق پرتال هوشمند خود ، موفق به بازاریابی و فروش بسته شهروندی شود ، به ازای هر مورد موفق ، مبلغ 150.000 تومان به عنوان بازاریابی مستقیم از موبومی دریافت می نماید.

 

بالا